Jakie są trudności oraz wyzwania w branży odzieżowej w Polsce?

Jakie są trudności oraz wyzwania w branży odzieżowej w Polsce?

Branża fashion od zarania dziejów wytycza trendy w światowym handlu a nawet marketingu. Jest to związane z jej ogromną skalą i znaczeniem dla gospodarek. Bez wątpienia tez realna waga, jaką do branży ubraniowej przykładają konsumenci ma równiez na to wpływ. Ostatnio możemy także zaobserwować rosnąca świadomość klientów na temat ogromnego wpływu branży fashion na szkodliwe zmiany dla środowiska. W związku z tym przykładowa firma odzieżowa czy też hurtownia pasmanteryjna, musi sprostać oczekiwaniom konsumentów, aby ubrania były produkowane w eko sposób.  Począwszy od zdobycia ekologicznych surowców, po dodatki krawieckie, aż po moralną produkcję odzieży. 

Ekologiczna produkcja – jak ją poznać?

 Generalnie w przypadku, gdy spotkasz się z taką marką, to z pewnością przeczytasz o tym na jej stronie internetowej lub na jej socialach. Przez to, że bardzo mile widziane są ekologiczne firmy każda z nich chce się tym pochwalić. Poza tym im bardziej transparentna marka,oraz im więcej konkretów i szczegółów, tym konsumenci mają do niej większe zaufanie. Mimo, że przemysł fashion przechodzi pozytywne zmiany, w dalszym ciągu to jednak zbyt mało. Nasze środowisko jest na skraju wytrzymania i potrzeba drastycznych zmian aby je uratować. Jednakże nie jest łatwo ubierać się tak, żeby nie szkodzić planecie. Często zdarza się tak, że firma z ubraniami spełnia tylko jedno na wiele eko kryteriów ale to i tak dużo! W przypadku polskich marek, bardzo często możemy się spotkać z informacją “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Oczywiste jest jednak, że im więcej standardów eko produkcji jest spełnianych, tym oczywiście lepiej

Dlaczego produkcja w Europie czasem jest nieetyczna?

Istnieje zdanie, że rzeczy z Europy są praktycznie zawsze etyczne oraz ekologiczne. Jednakże jest to niezgodne z rzeczywistością. Z kolei z wyzyskiem czy też nieetycznymi warunkami pracy kojarzone są państwa Azjatyckie, szczególnie Chiny. Czy zdajesz sobie sprawę że zarobki w tym kraju są znacznie wyższe aniżeli w Polsce? Nie zdajemy sobie sprawy, że wyzysk pracowników branży fast fashion często ma miejsce  we wschodniej części Europy, jak na przykład w Rumunii. 

Sieciówki zdają sobie sprawę, że konsumenci wolą kupować odzież z metką europejską niż chińską,bo kojarzy im się to z ekologiczną produkcją a także godnymi warunkami pracy.

Jakie istnieją trudności w Polskiej branży odzieżowej?

Krajowa branża krawiecka ma trudności w związku z brakiem specjalistów na rynku. Z czym związany jest ten deficyt? Rozchodzi się o marne wynagrodzenie dla szwaczek.

Lockdown a jego związek na branżę ubraniową

Bez wątpienia wpływ lockdownu odczuła większość ludzi. Jednakże wyjątkowo mocne piętno odcisnęła na branży odzieżowej.Nagłe zamknięcie galerii z pewnością obniżył zyski zatrudnionych w tej branży, tak jak wspomniane wyżej szwaczki i ich niezbyt wysokie dochody. {Jeżeli chodzi o rynek krajowy to poprzez szeroką ofertą modowych przedsiębiorstw na naszym rynku, polscy klienci chętnie kupują pasmanterię krajowych producentów. Warto również wspomnieć ,że odnoszą oni duże sukcesy na rynku za granicą. Czy wiesz, że aż 30 proc. wszystkich rzeczy handlowych produkowanych przez krajowe firmy branży ubraniowej znajduje się poza granicami kraju. 

Nowoczesne technologie w branży fashion

Firmy odzieżowe próbują nowoczesne rozwiązania  z zakresu fashion tech. To technologie które ułatwiają robienie zakupów, urealniające przymierzanie oraz dopasowanie, które prowokuje konsumentów do szybkiego podejmowania decyzji. Takie technologie to przykładowo chatboty czy obsługa klienta w formule wideochatów.